Wildi te Lindert

“Mijn carrière en rol kan het beste worden getypeerd als die van een (project) manager/ consultant die nauw samenwerkt met zijn team en de klant aan: verbeteringsprojecten, het starten van een nieuwe activiteiten en weer op het op goede spoor krijgen van minder goed presterende entiteiten en ze winstgevend maken.”

Ik begon in 1984 als een HR-professional in bedrijven in de gezondheidszorg, het bankwezen en professionele dienstverlening. In de periode 1995-1998 werkte ik als HR-directeur bij KPMG Consulting. In 1998 heb ik een carrièreswitch gemaakt en werkte tot 2013 binnen KPMG en Atos Consulting, als respectievelijk Senior Manager en (Executive) Partner op het vlak van business en IT (ERP), verantwoordelijk voor consulting, verkoop, accountmanagement en de levering van geïntegreerde (transitie) programma’s, vaak met een verandermanagementcomponent. Van 2004 tot 2008 leidde ik als director een business unit van 275 fte’s, IT-professionals, met een winst- en verliesverantwoordelijkheid. In 2013 ben ik gaan werken als zelfstandig consultant, coach en interim (project-) manager.

Ik heb ervaring binnen de volgende markten: transport en logistiek, media, onderwijs, gezondheidszorg, voeding, professionele en IT-services (inclusief engineering), bankwezen en productie.

Mijn functionele expertise is erg breed en omvat de volgende gebieden:

  • Opzetten en sturen/ uitvoeren van programma’s en PMO’s
  • Projectcontrole- en projectmanagementaudits
  • (Global-) Sourcing (strategieën) en leveranciersmanagement, inclusief contractonderhandelingen (als een leverancier en namens klanten)
  • Projectportfolio en business cases
  • Verbeteringsprojecten (besturing en processen in samenhang met IT)
  • Programma- / projectmanagement, steerco’s voor ERP en transitieprojecten
  • Sales, account- en partner management,
  • Verander management
  • Informatiemanagement
  • Teamontwikkeling & coaching
  • HR management
Terug naar team